Sighișoara
Castles and Fortresses
Transylvania
    Sighișoara
    Transylvania Castles and Fortresses
    Transylvania


 

TURNURILE CETATII / DIE WEHRTURME / THE FORTRESS TOWERS
 
Din cele 14 turnuri de aparare ale Cetatii Sighisoara s-au mai pastrat doar 9 in prezent / 9 von ursprunglich 14 Sighisoara Wehrturmen existieren auch heute noch / From the 14 defensive towers of the old Sighisoara Fortress today only 9 are still existing:
 
1. Turnul cu Ceas / Der Stundturm / The Clock Tower
2. Turnul Fierarilor / Der Schmiedeturm / The Blacksmith’s Tower
3. Turnul Cizmarilor / Der Schusterturm / The Cobbler’s Tower
4. Turnul Croitorilor / Der Schneiderturm / The Tailor’s Tower
5. Turnul Tabacarilor / Der Kurschnerturm / The Furrier’s Tower
6. Turnul Macelarilor / Der Fleischerturm / The Butcher’s Tower
7. Turnul Franghierilor / Der Seilerturm / The Ropemaker’s Tower
8. Turnul Cositorarilor / Der Zinngiesserturm / The Tinsmith’s Tower
9. Turnul Cojocarilor / Der Gerberturm / The Tanner’s Tower.
 
Turnurile care au disparut in timp / Seien die nicht mehr vorhandenen Wehrturme der Burganlange hier aufgezahlt / The missing towers are:
 

1. Turnul Dogarilor – demolat in 1887 pentru a se construi in locul lui actuala Primarie a orasului Sighisoara / Der Fassbinderturm – an seiner Stelle steht das heutige Rathaus, er wurde abgetragen in Jahr 1887 / The Barrelmaker’s Tower – demolished in 1887 to make room for the City Hall
2. Turnul Tesatorilor – demolat in 1856 – din pacate au ramas putine urme vizibile privind existenta lui / Der Weberturm – seine Spuren sind rechts an der Auffahrt uber die lange Bruck zum Schneiderturm noch zu sehen, abgetragen im Jahr 1856 / The Weaver’s Tower – demolished in 1856, some remains are still visible today on the left side down the Tailor’s Tower.
3. Turnul Lacatusilor – demolat in 1893 pentru a se construi in locul lui Biserica Romano – Catolica / Der Schlosserturm – an seiner Stelle steht heute die romisch – katholische Kirche, er wurde abgetragen in Jahr 1893 / The Locksmith’s Tower – demolished in 1893, the Roman – Catholic Church was raised on its site
4. Turnul Aurarilor – traznit de fulger in 1809, a fost demolat in 1863 pentru a se construi in locul lui capela mortuara a Bisericii din Deal / Der Goldschmiedeturm – zerstort nach einem Bitzeinschlag in Jahre 1809 heute steth dort die Totenhalle der Bergkirche abgetragen im Jahr 1863 / The Goldsmith’s Tower – struck by lightning in 1809, it was demolished in 1863 to built the Mortuary Chapel of the Church on the Hill
5. Turnul Zidarilor – aflat intre Turnul cu Ceas si Turnul Tabacarilor, anul demolarii lui nefiind cunoscut / Der Maurerturm – heute nicht mehr sichtbar, ehemals zwischen Stundturm und Ledererturm, Jahr der Abtragung unbekannt / The Bricklayer’s Tower – located between the Clock Tower and the Tanner’s Tower, year of demolition unknown.
 
TURNUL FIERARILOR / DER SCHMIEDETURM / THE BLACKSMITH’S TOWER:
 
Turnul Fierarilor este amplasat pe latura abrupta, pe partea sud-estica a platoului Cetatii Sighisoara si a fost construit in anul 1631 pe locul unde era amplasat Turnul Barbierilor, fiind reconstruit dupa marele incendiu din anul 1676. Functia lui initiala era de aparare a zidului la partea exterioara a caruia este construit turnul, precum si de aparare a Bisericii Manastirii. Turnul era utilizat si pentru depozitarea armelor, lucru evidentiat de structura deosebit de rezistenta a acoperisului. Din anul 1631 este atestata constructia unui bastion de aparare care facea legatura intre Turnul Fierarilor si Turnul Dogarilor, care a fost demolat ulterior. Pe fatada dinspre Orasul de Jos a fost montata in anul 1902 o placa comemorativa pentru sighisoreanul Michael Benediktus von Melas, general in armata austriaca invins la Marengo la 14 iunie 1800 de Napoleon Bonaparte.
 

 

Erbaut wurde der Schmiedeturm 1631 an Stelle des abgetragenen Barbierturmes und wurde wie andere Turme bei dem Brand von 1676 zerstort, jedoch wieder aufgebaut. Er steht am steilen Sud-Osthang des Burgplateaus, vor der Aussenflucht der Burgmauer und beschutzte einst die Klosterkirche vor Ubergriffen. Auf einem trapezformigen Grundriss erheben sich zwei Verteidigungsgeschosse mit Zugang an der Bergseite. Der Turm diente nicht bloss der Verteidigung, sondern seine Raume wurden auch als Rustkammer fur Waffen und Kriegsgerat verwendet, darauf lasst die aussergewohnlich starke Deckenkonstruktion schliessen. Ausserderm ist uberliefert, dass man im Jahr 1631 eine Artillerienbastion als Verbindung zwischen dem Schmiederturm und dem Fassbinderturm erbaut hat, diese jedoch spater wieder abgerissen wurde. An der Talseite befindet sich eine im Jahr 1902 angerbrachte Gedenktafel Michael Benediktus von Melas, einem Sohn Schassburgs, der am 14.6.1800 als General in der Schlacht bei Marengo unverschuldet gegen Napoleon Bonaparte verloren hatte.
 

 

The Blacksmith’s Tower was erected in 1631 by replacing the Barber’s Tower. Burned in 1676 it has been rebuilt afterwards and is part of the defense wall’s outer face on the south-east hillside of the citadel’s plateau. Two defense floors are built above a trapezoidal footprint, the only access is from the uppermost floor at the citadel’s side. The Blacksmith’s Tower protected the citadel as well as the Monastery Church. Being suggested by the remarkable strong roof framework, the main goal was not only to protect the citadel, and probably was used also for depositing weapons by hanging them on the roof framework. From 1631 there is also bequeath the construction of a defense bastion connecting the Blacksmith’s Tower with the Barrel-maker’s Tower, which it has been demolished at a later date. On the facade to the underneath lying town there has been mounted in 1902 a commemorative plaque for one of Sighisoara’s most famous citizens: General Michael Benedictus von Melas. Without any responsibility he lost the battle of Marengo on June 14, 1800, against Napoleon Bonaparte.
 
TURNUL CIZMARILOR / DER SCHUSTERTURM / THE COBBLER’S TOWER
 
La capatul strazii “Zidul Cetatii” se afla Turnul Cizmarilor, care incadreaza pe o latura micul parc din fata Bisericii Romano-Catolice. Turnul, a carui prima reconstructie este atestata documentar in anul 1594, a fost refacut in anul 1681, in urma marelui incendiu din 1676. Incepand cu anul 1615 a adapostit o moara de cereale cu cai, apartinand breslei cizmarilor. Turnul are forma de hexagon cu laturi inegale si un acoperis prelung, incadrat de doua turnulete de observatie amplasate pe laturile de sud si nord, care ii dau un aspect specific. In 1658 se construieste in vecinatatea imediata un bastion de artilerie – Bastionul Cizmarilor sau Bastionul Calugaritelor. La inceputul secolului 20 acest bastion a fost transformat intr-un cimitir. In anul 1951 a fost amenajat parculetul mentionat mai sus, ocazie cu care a fost demolat zidul care facea legatura intre Biserica Catolica si Turnul Cizmarilor. Deoarece dupa cel de-al doilea razboi mondial a adapostit arhiva orasului, aspectul Turnului Cizmarilor a suferit modificari fiind largite ferestrele si schimbata intrarea. In anul 2001 a fost construita scara exterioara.
 

 

Am Ende des Gasse “Zidul Cetatii” gelangt man zum Schusterturm, der auf einer Seite den kleinen zauberhaften Park von der katholischen Kirche abschliesst. Wiederhergestellt im Jahr 1681 beherbergte der Turm bis dahin – beginnend mit dem Jahr 1615 – eine von Pferden angetriebene Muhle, die der Schusterzunft gehorte. Seine alteste schriftlich uberlieferte Rekonstruktion stammt jedoch aus dem Jahr 1594. Der Grundriss ist ein unregelmassiges Sechseck mit einem langen Dach auf dem zwei kleine Beobachtungsturme in Richtung Norden und Suden angebracht sind. 1658 errichtete man in seiner unmittelbaren Nahe eine Artilleriebastion, die sogenannte Schusterbastion (auch Nonnenbastion). Zu Beginn des 20 Jahrhunderts wurde diese Bastion in einen Friedhof umgewandelt, welcher seinerseits 1951 in den oben erwahnten Park umgebaut wurde. Bei dieser Gelegenheit wurde auch die Verbindungsmauer zwischen dem Schusterturm und der katholischen Kirche entfernt.
 
At the lower end of the “Zidul Cetatii” street is the Cobbler’s Tower bordering a small park opposite the catholic church. Rebuilt in 1681 it housed after 1615 the cobbler’s guilds’ horse – powered mill. The oldest written record mentioning the tower’s reconstruction goes back to the year 1594. Laid out as an irregular hexagon with a long drawn roof, it is crowned by two observation turrets pointing to the North and the South. In 1658 an artillery bastion was built in close vicinity to the Cobbler’s Tower, the so called “Cobblers Bastion” (also known as the Nuns’ Bastion). At the beginning of the 20th century this bastion was replaced by a cemetery. In 1951 a small park took its place until today.
 
TURNUL CROITORILOR / DER SCHNEIDERTURM / THE TAILOR’S TOWER
 
Denumit si “Poarta din Spate” apara intrarea in Cetatea Sighisoarei dinspre nord-vest. Turnul juca un rol important in aparearea Cetatii si de aceea a fost incredintat uneia dintre cele patru bresle de seama si anume breslei croitorilor. Asemanarile arhitectonice evidente au condus la presupunerea ca a fost construit in acelasi timp cu Turnul cu Ceas, in sec. 14. In timpul marelui incendiu din 1676, pulberaria orasului adapostita in acest turn a explodat, distrugandu-i partea superioara. La reconstructia ce a urmat, a fost zidita una dintre portile de acces, insa in anul 1936, a fost redeschisa ca urmare a cresterii rapide a circulatiei. De-a lungul zidurilor celui de-al doilea nivel, deasupra portilor de acces, se gasesc trei guri de pacura precum si sapte guri de foc. Grilajul vizibil azi a fost montat in anii ’80 cu ocazia filmarii productiei “Mihai Viteazul”. Imensele balamale de fier dovedesc existenta unor porti masive de stejar, care se gaseau aici in acea perioada.
 

 

Der Schneiderturm, auch “hinteres Tor” gennant, schutze an der Nord-osteseite die Zufahrt zur Burg. Da er eine wichtige Rolle bei der Verteidigung der Burg spielte, war er einer der vier grossten Zunfte anvertraut, der Schneiderzunft. Aufgrund seiner architektonischen Parallelen mit dem Stundturm geht man davon aus dass beide im 14 Jahrhundert errichtet wurden. Beim grossen Brand von 1676 explodierte das im Turm gelagerte Schiesspulver, wodurch das Obergeschoss zerstort wurde. Bei der anschliessenden Rekonstruktion des Turmes wurde eine der beiden Auffahrten vermauert, zum Anfang des 20 Jahrhunderts (1936) jedoch aus verkehrtechnischen Grunden wieder geoffnet. An den Aussenmauern oberhalb der Zugangstore befinden sich drei Pechnasen sowie 7 Schiessscharten. Heute noch zu sehen sind auch die Schlitze fur das Fallgitter (das vorhandene Fallgitter ist eine Atrappe aus Holz, geblieben von den Dreharbeiten des Films “Mihai Viteazul”) sowie die machtigen eisernen Angeln der schweren Eichentore. Auf dem Dachfirst befinden sich zwei Fahnlein mit dem Datum der letzten Reparatur und den Namen der damit betrauen Handwerker.
 

 

The Tailor’s Tower also known as the “back gate” was built to provide protection to the north-western entrance of the Citadel of Sighisoara. As it was of utmost importance to the defense of the citadel it was entrusted to one of the four leading guilds of the borough – the Tailor’s Guild. The architectonic similitude imposes the conclusion that both Clock Tower and Tailor’s Tower were built in the 14th century. The big blaze of 1676 caused a blow up of the gunpowder stored in this tower, thus damaging its upper floor. Subsequently the tower was restored, while one of the access gates was walled. Anyway, in 1936 it had to be reopened as traffic increased rapidly. 3 machicolations and 7 gun slits complete the outer facade of the citadel’s access gate. The sarrasin visible today is just a mock-up left by the film crew working on the movie “Mihai Viteazul”, but the original hinges for the once massive wooden gates are still there. On top of the roof there are two small pennons showing the date of the last renovation and the names of the craftsmen in charge.
 
TURNUL TABACARILOR / DER KURSCHNERTURM / THE FURRIER’S TOWER
 
Acest turn se afla intre Turnul cu Ceas si Turnul Cizmarilor. Nu se stie daca a suferit stricaciuni in timpul marelui incendiu din 1676 deoarece nu exista nicio mentiune scrisa in acest sens. Latura sudica a turnului face parte din zidul de aparare constituind un indiciu ca au fost construite in aceeasi perioada. Inaintea demolarii Turnului Zidarilor (aflat intre Turnul Cojocarilor si Turnul cu Ceas) cele doua turnuri incadrau intrarea mica in Cetatea Sighisoarei dinspre Piata Ratustelor. In tencuiala zidului Turnului Tabacarilor este inscriptionat anul 1704, ceea ce dovedeste ca in aceasta perioada s-au efectuat reparatii majore ale turnului sau lucrari de inaltare a zidului de aparare. Asa numitul Bastion al Puscasilor, care face legatura intre Turnul Cojocarilor si Turnul Cositorarilor, este o reconstructie din anul 1972. Pentru reconstructia bastionului au fost demolate grajdurile de cai din incinta curtii Parohiei Evanghelice, care datau inca din sec. 18, ramanand vizibila din nou partea de nord-vest a turnului.
 

 

Der Kurschenerturm steht zwischen dem Stundturm und dem Schusterturm. Aus der Beschreibung des grossen Brandes von 1676 geht nicht hervor ob auch dieser Turm abbrannte. Seine Sudseite liegt in der Aussenflucht der Befestigungsmauer, allem Anschein nach wurde er gleichzeitig mit der Aussernmauer errichtet. Vor dem Abbruch des Maurer – und Zimmererturmes flankierte er mit diesem Turm den Zugang zum Entenplatz der Burg. Neben dem Ledererturm befindet sich im Mauerwerk die eingekratze Jahreszahl 1744, die auf eine Reparatur bzw. Erhohung der Wehrmauer hindeutet. Der Wehrgang zwischen Ledererturm und Zinngiesserturm ist eine Rekonstruktion aus dem Jahr 1972. Beim dafur notigen Abriss des aus dem 18 Jhdt. stammenden Stallgebaudes im Pfarrhof wurde die Nordwestseite des Kurschenerturmes wieder freiglegt.
 

 

The Furrier’s Tower stands between the Clock Tower and the Cobbler’s Tower. Its southern section is part of the defense wall, therefore it is assumed that they were constructed in the same period. Before the demolition of the Bricklayer’s Tower (located between the Clock Tower and the Tanner’s Tower) the two towers protected the small gate (called “Torle”) to the fortress of Sighisoara, not far from the Little Duck’s Square. Scratched into the brickwork beside the Tanner’s Tower, the figure 1744 indicates that in this year major repairs or enhancements of the defense wall were performed. The parapet walk between the Furrier’s Tower and the Tinsmith’s Tower is a reconstruction from 1972. To this purpose it was necessary to demolish the historical hutch from the 18th century located inside the Saxon vicarage. The North – West wall section of the Tanner’s Tower was thus restored.
 
TURNUL MACELARILOR / DIE FLEISCHERTURM / THE BUTCHER’S TOWER
 
Pe latura vestica a dealului Cetatii se inalta Turnul Macelarilor. Amplasat in exteriorul zidului de aparare, turnul vegheaza impreuna cu Bastionul Macelarilor (aflat in fata lui) si cu Turnul Cojocarilor (aflat alaturi) asupra intrarii mici in Cetate, asa numita “Torle”. Construit pe o fundatie in forma de hexagon neregulat, turnul are cinci nivele de inaltime egala. Din Bastionul Macelarilor, constructie nonagonala edificata in sec. 17, apararea Torle-ului si a fortificatiei dintre Turnul Macelarilor si cel al Franghierilor se realiza prin tir concentrat de artilerie. De altfel acest turn a fost supranumit in perioada precedenta primului razboi mondial “Turnul Majorkovitsch” dupa un harnic lacatus din cetate care timp de mai multi ani a desfasurat activitatea clandestina de hot nocturn. Turnul Macelarilor i-a servit ca ascunzatoare si depozit pentru obiectele furate.
 

 

An der Westseite des Burgberges erhebt sich der Fleischerturm. Er steht vor der Aussenflucht der Burgmauer und verteidigt zusammen mit dem Kurschenerturm und der ihm vorgelagerten Fleischerbastei den Nebenzugang zur Burg durch das sogenannte “Torle”. Den Grundriss des Turmes besteht aus einem unregelmassigen Sechseck mit funf Geschossen gleicher Hohe. Aus der neuneckigen Fleischerbastei, welche im 17 Jhdt. errichtet wurde, konnte sowohl der Zugang am “Torle” als auch die Stadtmauer zwischen dem Fleischerturm und dem Seilerturm durch flankierendes Geschutzfeuer verteidigt werden. Ubrigens wurde dieser Turm vor dem 1. Weltkrieg im Volksmund “Majorkovitsch Turm” genannt, nach einem stadtbekannten fleissigen Schlosser, der in Schassburg jahrelang unerkannt als nachtlicher Dieb sein Unwessen trieb. Dabei diente ihm der Fleischerturm lange Zeit als unentdeckter Schlupfwinkel und Lager fur Diebesgut.
 

 

On the west side of the citadel stands the Butchers Tower. Raised on an inordinate hexagonal foundation it consist of five floors of equal height. Erected on the outer lining of the fortification wall, both the minor entrance to the citadel – the so called “Torle”, as well as the wall segment between the Buthcer’s Bastion and the Ropemakers Tower could be easily defended by flanking gunfire out of the nonagonal Buthers Bastion. In the period preceding the first world war this tower was also known as the “Majorkovitsch Tower”. Majorkowitsch was a well known local locksmith who, for years on end led a clandestine nightly existence as a thief. He used the tower as hideout and storage for his loot.
 
TURNUL FRANGHIERILOR / DER SEILERTURM / THE ROPEMAKER’S TOWER
 
Turnul Franghierilor probabil unul din cele mai vechi turnuri ale Cetatii Sighisoara, este unicul turn de aparare construit doar din piatra, fara caramida si tencuiala. Impreuna cu Turnul Aurarilor, dezafectat in urma unui incendiu provocat de fulger si demolat in 1863, acesta forma linia de aparare nord-estica a Cetatii. In locul lui a fost construita ulterior capela mortuara a Bisericii din Deal (Sf. Nicolae). Portiunea de zid dintre Turnul Franghierilor si Turnul Macelarilor este cea mai bine conservata din tot sistemul de fortificatii al Cetatii Sighisoara. Curtina dintre Turnul Franghierilor si Turnul Aurarilor a fost distrusa in anul 1706 de secuii condusi de Peter Lorinc. Spre sfarsitul sec. 19, turnul a fost alocat paznicului cimitirului sasesc. Tot atunci au fost adaugate anexele pentru bucatarie si casa scarii.
 

 

Wann der Seilerturm erbaut wurde ist leider unbekannt, jedoch handelt es sich um den einzigen Wehrturm aus Steinmaterial, der kein Ziegelmauerwerk und keinen Aussenputz besitzt. Zusammen mit dem Goldschmiedeturm und der Castaldobastei (abgetragen nach einem Blitzeinschlag im Jahre 1863, heute befindet sich die Totenhalle der Bergkirche an dessen Stelle), bildete er die Verteidigunslinie nach Nordosten. Das Mauerwerk zwischen Seilerturm und Fleischerturm is die am besten erhaltene Wehrmauer der Burg. Die Befestigungsmauer zwischen dem Goldschmiedeturm und dem Seilerturm wurde 1706 durch die Szekler unter Peter Lorinc gesprengt. Ende des 19 Jahrhunderts wurde der Turm zur Wohnung des Friedhofswachters umgebaut und bekam die Anbauten fur Kuche und Treppenhaus.
 

 

The only stone made tower, deprived of all bricks work and external plaster is the Ropemaker’s Tower. The date of construction cannot be traced back exactly. Together with the no longer existing Goldsmith’s Tower it formed the north-eastern line of defense. The Goldsmith’s Tower no longer exist as it was stricken by lightning and consequently demolished in 1863. The mortuary of the St. Nicholas Church i.e. the Church on the Hill, took its place. The fortified wall between the Ropemaker’s Tower and the Butcher’s Tower is the best preserved section of the citadel’s defense wall. The fortified wall between the Ropemaker’s Tower and the Goldsmith’s Tower has been blown up in 1706 by the Hungarians led by Peter Lorinc. At the end of the 19th century the tower was turned into the cemetery guard’s lodge and was extended by annexes housing the kitchen and staircase.
 
TURNUL COSITORARILOR / DER ZINNGIESSERTURM / THE TINSMITH’S TOWER
 
Turnul Cositorarilor, situat pe partea de est a Cetatii Sighisoara, are la baza primelor doua etaje o forma aproape patrata si a fost construit pe un iesind al primei curtine. Al doilea si al treilea nivel sunt construite in forma pentagonala iar nivelul superior are forma octogonala. In forma actuala turnul dateaza din sec. 16, fiind descoperit gravat anul 1586 pe o usa care din pacate nu a rezistat vremii. La marele incendiu din 1676 acest turn nu a suferit daune. Remarcabil este numarul mare al gurilor de foc (in total 27) precum si al fantelor verticale si gurilor de pacura aflate la ultimul etaj. Doua globuri de cupru cu ghimpi erau montate pe coama acoperisului. Urmele impuscaturilor, vizibile pana in ziua de astazi pe fatadele turnului, stau marturie atacului din anul 1704, cand curutii condusi de Istvan Guti au incercat fara succes sa ocupe Cetatea Sighisoara. Pentru marirea eficientei apararii Cetatii in partea sud-estica s-a construit in sec. 17 o fortificatie suplimentara, numita curtina parohiala (Pfarrschanze).
 

 

Der machtige Zinngiesserturm besitzt in den beiden untersten Stockwerken einen fast quadratischen Grundriss und steht auf einem basteiartigen Vorbau der 1. Befestigungsmauer. Der 2. und 3. Stock haben einen pentagonalen Grundriss, das oberste 4. Stockwerk einen oktagonalen. In seiner heutigen Form stammt der Turm sicher erst aus dem 16. Jhdt. Auf einer heute nicht mehr vorhandenen Tur befand sich die Jahrezahl 1586, beim grossen Brand 1676 wurde er vom Feuer verschont. Auffallend sind die vielen Schiessscharten des Turmes (insgesamt 27), sowie im obersten Stockwerk zur Feindseite ausgerichtete Schlitze und Pechnasen. Den First des Daches kronten 2 mit Stacheln versehene Kugeln aus Kupfer. Die heute noch an der Fassade sichtbaren Kugeleinschlage stammen aus dem Jahr 1704, als die Kuruzzen unter Istvan Guti die Stadt uberfielen, jedoch erfolgreich zurukgeschlagen wurden. Zur Verstarkung der Verteidigung der Burg and der Sudostseite wurde im 17. Jh. die sogenannte Pfarrschanze vor dem Turm gebaut.
 

 

The mighty Tinsmith’s Tower has an almost square layout for the two lower floors. It was built on a bastion – like buttress of the first fortification wall. The second and third floor are laid out as a pentagon, while the upper floor is an octogon. It is quite certain that this tower received its present design in the 16th century. An inscription carved in a wooden door showed the year 1586. Unfortunately this door is no longer available. The large number of gun slits (27) as well as of machicolations in the upper floors is remarkable. The roof was topped by 2 barbed copper globes. The facade of the tower is still bearing the traces of the bullets shot by the Curruzzas under Istvan Guti in 1704, as they tried in vain to take the citadel in. The fortification activities on the south-eastern side were intensified in the 17th century when a new wall (the “Pfarrschanze”) was added.
 
TURNUL COJOCARILOR / DER GERBERTURM / THE TANNER’S TOWER
 
Mentionat in anul 1484 ca fiind unul din cele mai vechi turnuri ale Cetatii Sighisoara, este amplasat langa Turnul Macelarilor. Inceputurile breslei Cojocarilor sunt atestate inca din anul 1376, dar nu se stie daca aceasta data are legatura cu lucrarile de constructie a turnului. Turnul Cojocarilor a fost grav avariat in incendiul din anul 1676 dar a fost restaurat ulterior, fapt atestat de o inscriptie gasita la baza zidului exterior. Turnul are baza patrata si prezinta 4 niveluri de inaltimi diferite. Accesul se facea pe la parter, care are doua guri de foc. Etajele 2 si 3 dispuneau si ele de mai multe guri de foc, asa incat 15 – 18 puscasi aveau posibilitatea de a trage concomitent, acest lucru determinand o aparare foarte eficienta. Etajul superior se largeste cu aproximativ 30 cm fata de etajele inferioare si dispune pe toate laturile de slituri de aparare, inlesnind astfel apararea bazei turnului, respectiv a intrarii. Remarcabil este si faptul ca ambele intrari secundare ale Cetatii – Torle si intrarea de langa Turnul Tabacarilor – sunt flancate de doua turnuri care inlesnesc efectiv apararea lor.
 

 

Der Gerberturm steht direkt neben dem Fleischerturm. Sein Erbauungsjahr ist nicht bekannt, jedoch wird er schon im Jahre 1484 als einer der altesten Turme Schassburg erwahnt. Auch die Kurschnerzunft lasst sich bis ins Jahr 1376 nachweisen. Ob dieses Jahr sich auch auf den Bau des Kurschnerturmes bezeiht, ist nicht bekannt. Sicher ist, dass auch dieser Turm beim grossen Brand 1676 zerstort wurde, er jedoch wieder aufgebaut wurde. Eine fast nicht mehr sichtbare Inschrift auf der Talseite bezeiht sich wahrscheinlich auf die Wiederherstellung nach dem Brand. Der Turm hat einen quadratischen Grundriss mit vier Geschossen ungleicher Hohe. Im Erdeschoss befinden sich der Zugang und 2 Schiessscharten. Auch im 2. und 3. Stockwerk finden sich zahlreiche Schiessscharten wieder, so konnten zwischen 15 und 18 Schutzen gleichzeitig zur Verteidigung eingestetz werden. Das dritte Obergeschoss ragt 30 cm hervor und hat an allen vier Seiten Schlitze zur Verteidigung des Turmfusses. Bemerkenswert ist daas beide Nebenzugange zur Burg, am “Torle” und neben dem Ledererturm, durch zwei Turme geschutzt sind und gut verteidigit werden konnten.
 
First mentioned in 1484 as one of Sighisoara’s oldest defense towers, it stands next to the Butcher’s Tower. There is evidence of the Furrier’s Tower Guild foundation in 1376, but there is no hint of the guild’s tower. This tower burned down in the huge braze of 1676, but eventually was rebuilt. A barely readable inscription on the facade’s downhill side is considered to refer to this reconstruction. The entrance is situated in the ground floor and is equipped with two gun slits. Several gun slits exist in the 2nd and 3rd floor, allowing up to 18 defenders to shoot simultaneously when being attacked. The upper floor is approx. 30 cm broader than the lower ones and is provided with gun slits on all sides, allowing thus a very efficient defense of the lower part housing the entrance. A fact deserving to be mentioned is the placement of two towers next to the two small side gates to the citadel – Toerle and the gate next to the Furrier’s Tower – thus allowing their very efficient defense.