Atracții Turistice (Tourist Attractions)


 

Centrul Vechi
Turnul cu Ceas
Turnuri
Sighișoara Medievală Sighișoara Turnul cu Ceas Sighișoara Turnuri

 

Biserici
Casa Vlad Dracul
Festivalul Medieval
Sighișoara Biserici Sighișoara Casa Vlad Dracul Festivalul Medieval Sighișoara


 


 

CASA VLAD DRACUL:
 
În această casă care este cea mai veche construcție din piatră din Cetatea Sighișoarei, se presupune că a locuit Vlad Dracul, domn al Țării Românești, fiul lui Mircea cel Bătrân și tată al lui Vlad Țepeș faimos sub numele de “Dracula” despre care se spune că s-a născut la Sighișoara.
 

 

DAS VLAD DRACUL HAUS:
 
In diesem Haus, einem der altesten steinernen Zivilbauten der Burg, lebte vermutlich der Herrscher Rumaniens Vlad Dracul, Sohn Mircea des Alten und Vater von Vlad dem Pfahler (Dracula).

 

 

VLAD DRACUL HOUSE:
 
This house seems to be the oldest stone-made private building of the Fortress of Sighisoara. Presumably here used to live the Romanian ruler Vlad Dracul, son of Mircea the Old and father of Vlad the Impaler (famous as Dracula) who also it seems that was born here.
 

 

CASA VENEȚIANĂ:
 
Denumită astfel după ancadramentele de piatră ale ferestrelor care imită goticul venețian, Casa Venețiană din Cetatea Sighișoara datează din sec. 16 fiind reședința primarului Stephanus Mann a cărui piatră funerară poate fi văzută în Biserica din Deal. Se spune că ferestrele în stil gotic venețian au fost comandate de primar pentru a-i aduce soției sale o bucată din atmosfera venețiană, alinându-i astfel dorul de casă.
 

 

DAS VENEZIANISCHE HAUS (BISCHOF TEUTSCH HAUS):
 
Seinen Namen hat dieses Haus auf Grund seiner im Stil venezianischer Gotik gebauter Fensterumrandungen. Es war einst der Wohnsitz des Burgmeisters Stephanus Mann (dessen Grabstein in der Bergkirche zu besichtigen ist) und stammt aus dem 16. Jahrhundert.

 

 

THE VENETIAN HOUSE:
 
The name of this house came from its window frames realized in Venetian Gothic style. It was mayor Stephanus Mann’s residence and was built in the 16th century. The mayor’s gravestone is now inside the Saint Nicholas Church (the Church on the Hill). The legends says that the Venetian type windows in Gothic style were specially ordered by the Mayor for his Venice wife to bring her a piece of the Venetian atmosphere, and making her this way to miss her home lesser.
 

PRIMĂRIA:
 
O parte din Mănăstirea Dominicană precum și Turnul Dogarilor au fost demolate în anul 1887 pentru a se construi Prefectura județului Târnava Mare (azi inexistent) unde se află în prezent Primăria Municipiului Sighișoara.
 

 

DAS KOMITATSHAUS:
 
Im Jahr 1887 wurden Teile des Dominikanerklosters sowie der Fassbinderturm abgetragen fur den Neubau des Komitatshauses (heute Rathaus) an derselben Stelle.

 

 

THE CITY HALL:
 
Some parts of the Dominican Monastery as well as the Cooper’s Tower have been demolished for constructing the Administrative Council’s building in place (today here is the City Hall of Sighisoara).
 

PIAȚA RĂȚUȘTELOR:
 
Urcând de la Casa Vlad Dracul pe străduța pavată cu pietre de râu se ajunge la Piața Rățuștelor. Aceasta piațetă este încadrată de Parohia Evanghelică și Turnul Cositorarilor pe o latură și de Turnul Tăbăcarilor și de anexa internatului Liceului Teoretic “Joseph Haltrich” pe partea opusă. În Evul Mediu aici aveau loc târgurile de păsări. Accesul dinspre Orașul de Jos se face prin portița amplasată lângă Turnul Tăbăcarilor. In dreapta portiței se afla pe vremuri Turnul Zidarilor care nu a rezistat trecerii vremii.
 

 

DER ENTENPLATZ:
 
Vom Vlad Dracul Haus erreicht man den mit Flussteinen gepflasterten Entenplatz. Der Platz ist eingegrenzt vom evanghelischen Pfarramt mit dem Zinngiesserturm auf der einen Seite und von dem Anbau des Knabeninternats und dem Ledererturm auf der anderen Seite. Im Mittelalter diente dieser kleine Platz als Geflugelmarkt der Stadt. Der Zugang von der Unterstadt her wird durch das kleine Torle ermoglicht, das sich neben dem Ledererturm befindet und unter dem Knabeninternat hindurchgeht. Rechts neben dem Torle (zum Stundturm hin) stand im Mittelalter der heute nicht mehr bestehende Maurerturm.

 

 

THE DUCK’S SQUARE:
 
Walking up the lane, from the Vlad Dracul House, one soon reaches the small Duck’s Square. The Protestant rectory and the Tinnsmith’s Tower enframe the square together with the annex of the boarding school and the Tanner’s Tower on the opposite side. In the Middle Ages this square was used as a poultry market. There is a small gate next to the Tanner’s Tower, below the boy’s boarding school, which allows the access to this square when coming from the Lower Town. In the Middle Ages the Bricklayer’s Tower, meanwhile demolished, stood between the gate and the Clock Tower.
 

CASA CU CERB:
 
Denumită astfel după capul de cerb fixat pe colțul clădirii, Casa cu Cerb este o construcție specifică renașterii transilvane, datând probabil din sec. 17. De remarcat sunt formele ei robuste și echilibrate, boltirile parterului, ancadramentele de piatră cu denticuli și micul burduf cu fereastră orientat spre piață. Casa cu Cerb a fost restaurată de Asociația Messerschmitt între anii 1997 – 2001.
 

 

DAS HAUS MIT DEM HIRSCHGEWEIH:
 
Ist bennant nach dem Hirschkopf mit Geweih an der Ecke des Hauses. Das Gebaude ist typisch fur die siebenburgische Renaissance, vermutlich stammt es aus dem 17. Jhdt. Bemerkenswert sind seine kraftwollen, ausgewogenen Formen, die Gewolbe im Untergeschoss sowie die Steinenfassungen und der kleine Erker an der Fassade zum Burgplatz hin. Es wurde von der Restauro Messerschmitt Stiftung 1997 bis 2001 instandgesetzt.

 

 

THE DEER ANTLER HOUSE:
 
The corner of this house is decorated by a deer antler. The building is characteristic for the Transylvanian Renaissance. Presumably built in the 17th century it catches one’s attention by the well-blanced design, the vaults in the basement, the stone fittings and the small gazebo facing the Borough’s Square. It was restored from 1997 to 2001 by the Restauro Messerschmitt Foundation.
 

PIAȚA CETĂȚII:
 
Piața Cetății Sighișoara a fost în Evul Mediu piață comercială și loc de judecare a proceselor. Aici se afla “Stâlpul infamiei”, o coloană cu inele de fier, de care erau legați, cu o piatră de 6 kg atârnată de gat, cei care săvârșeau fărădelegi.
 

 

DER BURGPLATZ:
 
Der zentral gelegene Burgplatz diente im Mittelalter als Marktplatz und als Ort fur offentliche Prozesse und Verurteilungen. Hier befand sich der sogennante “Schandpfahl”, eine Saule mit Eisenringen, an der Gesetzesbrecher mit einem 6 kg schweren Stein am Hals angekettet wurden.

 

 

THE CITADEL’S SQUARE:
 
The borough square was used in the Middle Ages as market place, as well as for public legal proceedings and convictions. The pillory stood there, a pillar with iron rings where criminals were chained with a 6 kg heavy stone around their neck.
 

SCARA ȘCOLARILOR:
 
Este cea mai lungă scară acoperită din Transilvania (101 m) și unul din cele mai vechi monumente ale Cetății Sighișoara. Pornind din capătul de sus al străzii Școlii, scara numită și “Scara Școlarilor” face legătura intre Piața Cetății și partea de sus a Dealului Cetății, reprezentând totodată legătura cea mai scurtă între aceste două obiective. A fost construită și acoperită în anul 1642, în perioada primarului Johann Both și se presupune că a fost precedată de o scară simplă, pe care era posibil accesul în timpul iernii spre platoul Dealului Școlii, precum și spre cimitirele aflate pe coastele dealului. Scara Acoperită a fost menționată și în însemnările lui Andreas Blasius din 1666. Cu ocazia lucrărilor de refacere din 1842, Scara Școlarilor a fost modificată, numărul treptelor fiind redus de la 300 la 173. Intrările scării cu capiteluri și arcade sunt asemănătoare podului din Venchi, demolat în 1935, fapt ce constituie un indiciu că acestea au fost construite de aceeași meșteri, constructorul de poduri Gratus Grammel și maestrul dulgher Christian Kiermayer. Platformele dintre trepte au fost pavate ulterior, in anul 1950, cu piatră de râu.
 

 

DIE SCHULERTREPPE:
 
Die Schulertreppe gehort zu den wohl astesten Baudenkmalern Schassburgs und ist mit 101 m Lange die langste gedeckte Holztreppe Siebenburgens. Beginnend am oberen Ende der Schulgasse verbindet sie den Burgplatz mit dem oberen Teil des Schulberges, wobei sie die kurzeste Verbindung zwischen beiden bidet. Gebaut und uberdacht wurde die Schulertreppe im Jahr 1642 unter der Agide des Burgmeisters Johann Both. Sicherlich gab es jedoch schon fruher eine einfache Freitreppe uber die man im Winter das oberste Plauteau des Schulbergs so wie die damals an ihrer Seite befindlichen Friedhofe erreichen konnte. Auch in den Aufzeichnungen des Andreas Blasius von 1666 ist sie schon erwahnt. Bei einer Renovierung im Jahr 1842 bekam die Schulertreppe Ihr heutiges Aussehen, die Stufen werden von ehemals 300 auf 173 Stufen reduziert. Da die Ausarbeitung der beiden Treppeneingange (Korbbogen, Resaliten mit Basis und Kapitelen) sehr einer 1935 abgerissenen Brucke (Wenchbrucke) ahnelt, vermutet man dass beide durch dieselben Handwerker erbaut worden sind. Hierbei durfte es sich um die beiden Bruckenbauer und Zimmermeister Gratus Grammer und Christian Kiermayer handeln. Erst in den 50er Jahren des letzten Jahrhunderts bekamen die Zwischenpodeste der Stufen das Kopfsteinpflaster aus Flusstein.

 

 

THE STUDENT’S STAIRWAY:
 
The student’s stairway is one of the oldest monuments in Sighisoara and the longest covered wooden stairway in Transylvania measuring 101 m. Starting on the upper end of the School Lane it connects the Citadel’s Square with the top of the School Hill. It is the shortest way between these two points. The student’s stairway was built and covered in 1642 under the aegis of Mayor Johann Both. It is quite certain that formerly there had been a simple flight of stairs, which enabled the citizens to reach the upper side of the School Hill, as well as cemeteries located on its slopes. The student’s stairway was mentioned in 1666 in Andreas Blausius writings. The student’s stairway was restored in 1842 when it acquired its actual appearance. The number of stairs was reduced from 300 to 173. Since the elaboration of the two entrances to the stairway (basket-handle arch, risalits with footing and capitals) very much resembles that of a bridge torn off in 1935 (the Venchi Bridge). It is supposed that both were achieved by the same craftsmen. They were bridgebuilder Gratus Grammer and master carpenter Christian Kiermayer. The intermediate landings were paved in the 1950’s with cobblestones.
 
ȘCOALA DIN DEAL:
 
Existența Școlii din Deal a fost menționată pentru prima oară în 1522. Aceasta se afla pe Dealul Cetății, probabil în spatele Bisericii de Piatră, în stânga locului unde s-a construit ulterior Scara Școlarilor. O altă scoală cu limba de predare latină, Schola Majoris, a precedat Școala din Deal deoarece, intre anii 1445 și 1521 există documente că studenți ai Schola Majoris din Sighișoara au fost înscriși la Universitatea din Viena. După modelul liceului brașovean întemeiat de Johannes Honterus, se deschide și la Sighișoara un liceu, ocazie cu care Schola Majoris este mutată pe amplasamentul actualei școli. Zidul exterior făcea parte pe vremea aceea din Zidul Cetății, iar lucrările de construcție au fost efectuate de către elevi. În scurt timp spațiul noii școli devine insuficient din cauza numărului mare de elevi, motiv pentru care în anul 1619 se construiește Școala Nouă (Naye Schul), pe frontonul căreia este înscris “SCHOLA SEMINARIUM REIPUBLICAE”. Clădirea avea un auditorium boltit și patru încăperi la primul etaj, unde locuiau dascălii. Pentru a ușura accesul spre școală s-a construit în 1642 Scara Școlarilor care avea inițial 300 de trepte. În anul 1684 a fost înființată Biblioteca școlii. În anul 1793 școala a fost complet reconstruită, de atunci datând și inscripția de pe fronton: PATRIAE FILIIS VIRTUTI PALLADIQUE SESE VOLENTIBUS SACRUM. In anul 1901 clădirea a fost înălțată cu încă un etaj obținând înfățișarea neogotică actuală. Din anul 1972 școala poartă numele de Liceul Teoretic “Joseph Haltrich”. În anul 2005 Fundația Niermann a finanțat ample lucrări de renovare și dotare a școlii.
 

 

DIE BERGSCHULE:
 
Die Bergschule wir erstmals im Jahr 1522 dokumentarisch erwahnt. Da aber in den Jahren 1445 bis 1521 nachweislich Schassburger Studenten an der Wiener Universitat studierten, kann man davon ausgehen dass es schon vorher eine Lateinschule gab, die sog. “Schola Majoris”, befindlich auf dem Burgberg, vermutlich hinter der Steinkapelle (direkt links neben der damals noch nicht existierenden Schultreppe). Nach dem Vorbild des Kronstadter Gymnasiums (nach Johannes Honterus) wird auch in Schassburg ein Gymnasium gegrundet, wobei die “Schola Majoris” an die Stelle der heutigen Schule verlegt wird. Die Aussenmauer war damals Teil der Burgmauer und auch die Fenster wurden in diese gebrochen, wobei die Schuler als Arbeiter herhalten mussten. Da das neue Gebaude bald zu klein wurde, baute man im Jahr 1619 die sog. “Naye Schul” und brachte an ihrer Fassade die Aufscrhift “SCHOLA SEMINARIUM REIPUBLICAE” an. Sie besteht aus einem Horsaal mit Gewolbe und vier Stuben im 1. Stock, die als Unterkunft fur die Lehrer dienten. Um leichter zur Schule zu gelangen, wurde 1642 die Schulertreppe erbaut mit 300 Stufen. Die Schulerbibliohtek stammt aus dem Jahr 1684. Im Jahr 1793 wurde die Schule neugebaut, aus diesem Jahr stammt auch die Aufschrift an der Fassade: PATRIAE FILIIS VIRTUTI PALLADIQUE SESE VOLENTIBUS SACRUM. (Darauf folgte ursprunglich eine Zahlenreihe, die zusammengezahlt das Chronogramm des Jahres 1793 ergibt). Der letzte grosse Umbau der Bergschule fand im Jahr 1901 statt, als das Gebaude aufgestockt wurde und seine heutige Form erhielt. Ihr heutiger Name stammt aus dem Jahr 1972, als die Schule in “JOSEPH HALTRICH LYZEUM” umbenannt wurde. Die letzte grosse Renovierung stammt aus dem Jahr 1995.

 

 

THE SCHOOL ON THE HILL:
 
The School on the Hill was first mentioned in 1522. Since there is evidence that students from Sighisoara were having courses at the Viena University between 1445 – 1521, presumably a school existed prior to 1522. It was a Latin School named “Schola Majoris” on the Citadel Hill and was probably placed next to the Stone Chapel, on the left side of the Student’s Staircase, which did not exist yet. Following the example of the gymnasium in Brasov founded by Johannes Honterus, Sighisoara put up a similar school. The “Schola Majoris” was moved on the site of the actual school. The outer wall of the newly built gymnasium was at that time part of the citadel’s fortifications and the pupils had to work on the construction. As the school soon become to narrow because of the high number of students, a new one was built in 1619, the so called “Naye School” decorated with the inscription “SCHOLA SEMINARIUM REIPUBLICAE” on its facade. It had a vaulted auditorium and 4 small rooms in the first floor, where the teachers dwelt. In order to facilitate the access to the school, the Student’s Staircase was built in 1642 at the beginning having 300 stairs. The school library was inaugurated in 1684. In 1793 the school was rebuilt, the actual inscription was applied: “PATRIAE FILIIS VIRTUTI PALLADIQUE SESE VOLENTIBUS SACRUM”, followed by numbers the sum of which result in the chronogramme of the year 1793 (this number is not visible anymore). The last big reconstruction of this school was performed in 1901 when it got its final appearance. A floor was added. In 1972 it was named “Joseph Haltrich Lyzeum”. Latest restoration was in 1995.
 

CIMITIRUL DIN DEAL:
 
În Cimitirul Săsesc de lângă Biserica din Deal se află morminte din perioada Romantismului (sec. 19), cele mai vechi pietre de mormânt datând încă din sec. 17.
 

 

DER SACHSISCHE FRIEDHOF:
 
Neben der Bergkirche wirkt wie aus einem Marchen mit seinen Grabern aus der Romantik. Zu den altesten noch dort existierenden Grabsteinen gehoren Grabsteine aus dem 17 Jahrhundert.

 

 

THE SAXON CEMETERY:
 
Next to the Saint Nicholas Church is located the Saxon cemetery. Many graves date back to Romanticism, but the oldest gravestones go back to the 17th century.